За умови достатнього бюджету для задоволення щоденних потреб власне авто воліють мати 86% респондентів у Німеччині і Франції, 93% у США та Китаї, 75% у Японії. Сьогодні існує тренд спільного користування ресурсами (шерингова економіка), однак частка тих, хто бере транспорт у тимчасове користування поки що вкрай мала: у Німеччині та США вона складає близько 1%.
Водіям подобається використовувати власні автомобілі для щоденних потреб, незважаючи на зростаючу завантаженість на дорогах. Споживачі відзначають, що водіння – це зручно і приносить задоволення, а власний автомобіль надає гнучкості і свободи. «Прагнення керувати автомобілем має і матиме перш за все емоційне підґрунтя, і лише в другу чергу пов’язане з раціональними причинами. Переважна більшість людей отримує задоволення за кермом, в тому числі у щоденних поїздках. Тож ми не очікуємо помітного зменшення використання автомобілів у середньостроковій перспективі», ‒ коментує Ельмар Дегенхарт, голова Виконавчої ради Continental.
Не тільки для України, яка опинилася у складних суспільно-політичних умовах, але і для автомобілістів по всьому світу важливим є питання фінансової спроможності. Більшість респондентів, які взяли участь у дослідженні, переконані, що користуватися автомобілем у щоденному житті – дорого (96% і 93% у Німеччині та США відповідно). Крім того, фінансовий фактор часто є вирішальним для молоді віком до 30 років при прийнятті рішення щодо отримання водійських прав: серед тих, хто їх не отримує, 2/3 посилаються на надмірні витрати.
«Ми добре усвідомлюємо, що українська економіка переживає суттєвий струс, автомобільний ринок показав значне падіння і зросла вартість володіння автомобілем. Поки що тільки кожен п’ятий має автомобіль – у Європі та низці інших країн цей показник значно вищий. Однак українці вміють отримувати задоволення за кермом, а авто додає їм свободи і зручності у щоденному житті. Тож ми віримо, що, подолавши тимчасові труднощі і по мірі впровадження європейських стандартів – у тому числі стосовно руху на дорозі і самих транспортних засобів, для українців автомобіль стане більш комфортним і зручним засобом пересування», – коментує Олександр Воробєй, регіональний менеджер Continental з продажу в Україні.
Молодь цінує в автомобілі динаміку, імідж та комфортність
Загалом, для близько 2/3 респондентів притаманне емоційне ставлення до керування, а не раціональні аргументи. Результати дослідження також свідчать про можливе зростання рівня продажів великих потужних автомобілів серед молоді, якщо їхній фінансовий потенціал дозволить купувати такі автівки. Переважна більшість споживачів до 30 років високо оцінюють імідж автомобілів: приміром, у Німеччині 59% відзначають важливість володіння автомобілем, який також буде подобатися іншим.
Цікаві відкриття дослідники зробили стосовно сегменту електромобілів: окрім високої ціни у порівнянні з традиційними автомобілями, незбалансоване сприйняття заважає водіям уявити себе за їх кермом в реальному житті З одного боку, понад 70% споживачів у США та Німеччині визнають, що такі автівки є безпечними для довкілля, 67% німецьких водіїв вважають їхнє використання раціональним і виправданим. З другого боку, значно менше респондентів відзначають такі вкрай важливі при купівлі автомобіля аргументи як задоволення від водіння (26% та 31% у Німеччині і США відповідно), привабливий дизайн (26% і 38%) і спортивні характеристики (23% і 27%).
У порівнянні з аналогічними звітом 2011 року, набагато менше водіїв усіх вікових груп розраховують користуватися електромобілями у середньостроковій перспективі (від 4 до 10 років). Приміром, якщо у 2011 році 47% респондентів віком від 16 до 30 років давали схвальну відповідь, то цього року – лише 34%. Більш того, серед молодих людей 20% заявляють, що придбають електромобіль тільки за відсутності будь-якої альтернативи.
«Після декількох років швидкого зростання популярності електромобілі зіткнулися з певними проблемами у сприйнятті споживачів», ‒ коментує результати дослідження Жозе Авіла (José Avila), член Виконавчої ради Continental та голова департаменту Силових установок. Рішення цих проблем експерт пов’язує з впровадженням гібридів – комбінації надсучасних двигунів внутрішнього згорання з електронними. «Зростаюча гібридизація, в тому числі впровадження 48-вольтового електроприводу, відкриє шлях для розвитку електромобілів. За прийнятного співвідношення між ціною та якістю водії отримуватимуть свій перший досвід за кермом електрокара».
Водії зацікавлені в автоматизації та сучасних технологіях
В цілому водії відкриті до нових технологій. Більшість вітають функцію автопілоту для допомоги у щоденних подорожах. Наприклад, у Німеччині понад 2/3 усіх водіїв (68%) хотіли би використовувати автопілот в екстремальних, або навпаки, в монотонних ситуаціях на дорозі. Також значна частина водіїв зацікавлена у сучасних технологіях передачі та обробки даних в автомобілях. Вони цілком обґрунтовано вважають, що обмін даними між автомобілями покращить контроль дорожнього руху (72%), допоможе фіксувати всі події на дорозі (69%) та підкаже графік техогляду, що базуватиметься на актуальних показниках автівки (63%).
Ельмар Дегенхарт висловив переконання, що сьогодні розширення «комунікації» між автомобілями та їхня повноцінна інтеграція в мережу Інтернет – особливо на часі для «покоління смартфонів»: «На противагу досить суперечливій теорії, про яку ми подеколи чуємо, молодь хоче мати власний автомобіль. Проте автомобілі повинні стати більш «розумними» і здатними швидше передавати, приймати та обробляти інформацію в цифровому форматі. Тож це питання до всієї автомобільної індустрії –, створювати рішення для реальних ситуацій та відповідати реальним потребам молодих людей, приміром, розширити спектр мережевих послуг». Прогнозуючи майбутнє автомобілів пан Дегенхарт додав: «Впровадження сучасних цифрових технологій та автоматизація створюють основу для всеохопного управління інформацією та полегшення процесу керування автомобілем навіть при зростаючій завантаженості на дорогах. Цей напрям є найбільш перспективним для переосмислення і розвитку дорожнього руху».